środa, 29 stycznia 2014

Grecka telewizja publiczna buduje ofertę programową

Do dziś do godziny 18 czasu ateńskiego trwał konkurs na scenariusze programów dla nowych greckich mediów publicznych (NERIT), które mają  pojawić się na poszczególnych antenach telewizyjnych nadawcy w okresie od marca do czerwca br. Początkowo konkurs miał się zakończyć 27 stycznia, ale został przedłużony z powodu "dużego zainteresowania" oferentów.

NERIT buduje od podstaw swoją premierową ofertę programową; w specyfikacji konkursowej wymienia się następujące pozycje:
  • audycja muzyczna, nadawana raz w tygodniu, godzinna lub dwugodzinna; ma prezentować bogactwo i różnorodność greckiej muzyki popularnej (np. muzyka ludowa, rembetiko itp.);
  • audycja muzyczna, nadawana raz w tygodniu, godzinna lub dwugodzinna; ma prezentować nowe tendencje i prądy w muzyce światowej;
  • audycja kulinarna, nastawiona na popularyzację kuchni greckiej, greckich regionalnych płodów rolnych oraz diety śródziemnomorskiej;
  • audycje słowne - rozmowy z artystami, pisarzami, naukowcami, politykami itp.;
  • godzinna lub półgodzinna audycja o książkach - literaturze greckiej i światowej;
  • audycje popularnonaukowe, wykorzystujące bogate zasoby archiwalne mediów publicznych;
  • cotygodniowa audycja dla dzieci, godzinna lub półgodzinna, wprowadzająca młodych widzów w świat kultury wysokiej;
  • cotygodniowa audycja o Internecie, nowych trendach zachodzących w światowej sieci itp.;
  • cotygodniowy teleturniej popularnonaukowy;
  • codzienny teleturniej popularnonaukowy;
  • seria dokumentalna o stosunkach Grecji z Unią Europejską (z uwzględnieniem obecnie sprawowanej prezydencji kraju w Radzie UE);
  • seria dokumentalna o mistrzostwach świata w piłce nożnej, w tym o politycznym i antropologicznym wymiarze piłki nożnej;
  • seria dokumentalno-reportażowa o współczesnych międzynarodowych problemach społeczno-politycznych;
  • seria dokumentalna o przedsiębiorczości;
  • cykl audycji podróżniczych;
  • cykl audycji dokumentalnych o kulturze (poza wyżej wymienionymi);
  • codzienny cykl audycji kabaretowych (od 5 do 30 minut dziennie);
  • cykl krótkich (od 1 do 5 minut) audycji na określony temat, będących przerywnikami między głównymi pozycjami programu;
  • tygodnik aktualności kulturalnych (30-60 minut);
  • cykle krótkich (10-15 minut) audycji poradnikowych o zdrowiu, gospodarce, finansach, motoryzacji, ekologii;
  • audycja o bezpieczeństwie w ruchu drogowym na greckich drogach.
Jak wspomniano, powyższe nowości mają pojawić się w programie od marca do czerwca. Ogłoszenie konkursowe przewiduje, że wkrótce ma zostać rozpisany nowy plebiscyt na program nadawany od października do grudnia br. Należy zatem zakładać, że miesiącach letnich (lipiec-wrzesień) telewizja publiczna poprzestanie na emisji programów powtórkowych.

Warto także dodać, że 27 stycznia br. kierowanie tymczasową grecką telewizją publiczną (EDT) zostało przejęte przez zarząd NERIT; wcześniej było ono sprawowane przez ministerstwo finansów. Jak się wydaje, jest to istotny krok w kierunku przygotowań do zastąpienia telewizji tymczasowej przez nadawcę docelowego.

Zob też Greckie media publiczne, czyli czeski film.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinię!